Хвилинка інформації. День працівника реклами - 23 жовтня


“Реклама – двигун прогресу”, –
так говорив Остап Бендер
День рекламіста, або День працівника реклами - професійне свято працівників рекламної сфери, рекламодавців, маркетологів та піарників. Свято відзначається щороку 23 жовтня, з 1994 року.
Сучасний світ сьогодні важко уявити собі без реклами. На перший погляд може здатися, що рекламний світ сьогодні – це новий світ. Але насправді реклама існувала з давніх часів, ще до нашої ери. Слово “реклама” походить від латинського “reclamare”- викрикувати. За свідченнями культурологів, в античності та середньовіччя духовна життєдіяльність суспільства виявлялася переважно в усній формі. Це підтверджується переважанням усних варіантів рекламних текстів. Їх постійна частина – вигуки торговців – згодом виділилася в особливий жанр.
Реклама є найпотужнішим двигуном будь-якого бізнесу, тому кваліфіковані фахівці в цій області, які вміють мислити креативно і ефективно виконувати свої обов’язки цінуються дуже високо. Менеджери з реклами, PR-менеджери або рекламісти - фахівці, здатні ефективно маніпулювати думкою потрібної цільової аудиторії, ці люди вміють користуватися особливим інструментарієм і володіють спеціальними навичками. День працівників реклами є днем творчих людей.
Реклама має багато завдань і нею користується чимало людей, починаючи з приватної особи, що розміщує маленьке тематичне повідомлення в місцевій газеті, і закінчуючи великою компанією, яка витрачає мільйони на телевізійну рекламу, щоб продавати популярні торговельні марки. Рекламодавцем може бути кожний.
Реклама органічно ввійшла і в діяльність кожної бібліотеки, її користувачів, та віддзеркалює не тільки інформаційні ресурси, але й можливості, технології, а також безпосередньо створює імідж бібліотечній установі та її працівникам. 
Можна сказати, що реклама бібліотечної діяльності, безумовно відрізняється від рекламної діяльності виробничого підприємства або торгового комплексу. Бібліотечна реклама привертає увагу до послуг бібліотеки та її інтелектуальної продукції, зацікавлює користувачів і переконує їх скористатись рекламованою послугою, стимулює використання бібліотечних послуг.
Реклама в стінах бібліотеки (внутрішня) спрямована на активне використання її фондів і можливостей. Під внутрішньою рекламою розуміють сукупність засобів, що допомагають відвідувачу орієнтуватися в бібліотечному просторі, роблять його доступним, комфортним. Серед форм такої реклами можна назвати відкритий доступ до фондів, організацію виставок, проведення у її стінах різних заходів і т. п
Найбільш важливою складовою роботи з формування суспільної думки є співпраця із засобами масової інформації, які відіграють позитивну роль у формування іміджу бібліотечної професії і бібліотеки загалом. Бібліотекарі активно використовують і соцмережі, де висвітлюють роботу своєї книгозбірні, створюють блоги.
Специфіка рекламної діяльності в бібліотечній сфері визначається тим, що реклама одночасно виступає і як елемент маркетингу, і як суттєвий компонент культури.